Tuesday 19 August 2014

TANDA AWAL PENYAKIT BUAH PINGGANG

TANDA AWAL PENYAKIT BUAH PINGGANG


                      -Ketidakselesaan atau rasa terbakar ketika membuang air kecil.
                      -Darah keluar bersama-sama air kencing.

                      -Perubahan pada kekerapan membuang air kecil.
                      -Sakit belakang.
                      -Kerap buang air kecil, terutama pada tengah malam.
                      -Bengkak pada pergelangan kaki.
                      -Sembap pada keliling mata yang berlarutan, terutama pada sebelah pagi.
                      -Terasa loya dan muntah muntah
                      -Keletihan melampau
                      -Kesukaran untuk bernafas


Ramai dia antara kita mengambil ringan sintom-sintom atau perubahan pada diri pada peringkat awal kerosakan buah pinggang. Semua tanda di atas menunjukkan seseorang itu mengalami masalah kerosakan buah pinggang. Biasanya gejala ini dianggap perkara biasa dan sering diketepikan, sedangkan ia petanda penting kepada masalah buah pinggang.

Risiko kegagalan buah pinggang semakin tinggi dengan pertambahan umur.
Buah pinggang bertugas menapis darah dan membuang bahan toksik, sisa buangan dan air berlebihan dari badan. Kegagalan buah pinggang melakukan tugas penting ini boleh menyebabkan pesakit menemui maut jika rawatan penggantian buah pinggang tidak dilakukan. Namun, bukan mudah untuk mendapatkan buah pinggang baru dan kosnya pula sangat mahal; boleh mencecah RM300,000!
oleh itu, perkara pertama yang perlu kita lakukan ialah menjalani pemeriksaan pengesanan. Ujiannya pula sangat mudah iaitu melalui ujian darah dan air kencing yang mengambil masa beberapa minit saja.
Selain dua ujian mudah ini, beberapa kaedah lain boleh digunakan, iaitu biopsi jarum halus dan ujian bagi tekanan darah tinggi dan kencing manis.
Semua orang perlu menjalani pemeriksaan kesihatan ini, terutama mereka yang mempunyai sejarah atau ahli keluarga menghidap penyakit kencing manis dan tekanan darah tinggi, kerana mereka berisiko tinggi mendapat masalah kegagalan buah pinggang.
Ramai orang kita panggil penyakit tiga serangkai iaitu kalau ada Kencing manis dan tekanan darah tinggi yang tidak terkawal mesti berlaku kerosakan buah pinggang. Jika ini berlaku, bermakna pesakit terpaksa bergantung kepada mesin dialisis darah sepanjang hayat.
Masalah kegagalan buah pinggang yang semakin meningkat di kalangan masyarakat kita dipercayai akibat gaya hidup dan tabiat pemakanan tidak sihat yang boleh menjurus kepada penyakit kencing manis serta tekanan darah tinggi.
Jika anda turut mengamalkan gaya hidup tidak sihat, masih belum terlewat untuk mengubahnya. Mulakan hidup baru dengan mencegah penyakit ini daripada merawatinya.

DI SINI SAYA INGIN PEKENALKAN MAKANAN KESIHATAN UNTUK MENCEGAH DARI BERLAKUNYA MASALAH PENYAKIT TIGA SERANGKAI INI..


SHAKLEE telah menemukan satu Revolusi Terbaru iaitu Minuman campuran botani di dalam pemakanan polifenol.

Vivix® mengandungi campuran unik botani Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Elderberi Eropah dan Lobak Ungu yang kaya dengan polifenol. Polifenol adalah kumpulan fitokimia yang terdiri daripada sebatian tanaman yang mengandungi khasiat antioksidan dan sel anti-penuaan semulajadi. 

SM  : RM475.00
SS  : RM499.00

UNTUK PEBELIAN YANG LEBIH BIJAK DAN JIMAT ANDA BOLEH SERTAI AHLI SHAKLEE UNTUK DAPATKAN HARGA YANG LEBIH MENGUNTUNGKAN.

KETERANGAN LANJUT BOLEH HUBUNGI:

CALL/ SMS/ WHATAPPS : 012-3527806 (YANA)


ANDA JUGA BERMINAT:


No comments:

Post a Comment